יחסים עם מה שיש

תכנית אימון קבוצתית ואישית לבתי ספר

it's my life' הינה תוכנית אימון קבוצתית ואישית הפועלת זו השנה החמישית בתיכון בליך ברמת גן, ובתיכונים רבים נוספים. התוכנית הינה ייחודית ומשלבת בין אימון בקבוצה תוך שימת דגש על הקשבה, ביטוי רגשי ואינטלקטואלי, חשיבה יצירתית ורכישת מיומנויות של ידע והוויה (בהקשר של מערכות יחסים, והרגלי למידה) לבין תהליך של אימון אישי לצמיחה, התפתחות ואיזון בין כל תחומי החיים (במישור האישי, החברתי, ההשגי והמשפחתי). התכנית נועדה לאפשר לבני נוער 'להתאמן' על הרגלי החשיבה וההתנהגות שיצרו מתוך מטרה להתקרב לעצמם ולגדולה שלהם, לפרק ולהרכיב מחדש את סיפור חייהם, ולברוא את עולמם במתאם לרצונות הייחודיים שלהם .

תכנית האימון זוכה להוקרה, הערכה ולהתייחסות יוצאת דופן הן מצד התלמידים והן מצד אנשי הצוות.
תהליך העבודה כולל 12 מפגשי קבוצה שבועיים, וכן כל תלמיד זוכה ל- 6 מפגשי אימון אישיים עם מאמנים בכירים שהוכשרו לאימון בני נוער להקשבה חופש ואחריות.
תלמידים שעברו את התהליך חוללו מפנה במערכות היחסים בחייהם, ברווחה האישית וכן שיפרו את ההישגים שלהם בלימודים בצורה משמעותית (מעל 20%) כל זאת בעזרת עבודה וניתוח של מיומנויות למידה, התבוננות על דינאמיקות במערכות יחסים, ושיפור יכולת הניתוח וההבעה. המאמן מלווה את בני הנוער להכרות עצמית ולהבנה, ומאפשר מרחב שיחה שיש בו תנועה רגשית, תשומת לב לפרטים ותחושה של אנרגיה חיה. המאמן עוזר לתלמידים לצפות בתנועה של עצמם, בה ניתן לעקוב אחרי כל מחשבה, כל כוונה, כל מניע. צפייה זו בתנועות החיים, היא גם הקשבה.

חופש מקורו באחריות ובאפשרות של בני נוער לראות בכל סיטואציה יותר מאפשרות אחת לפעולה. המאמן מאפשר לתלמידים להתבונן על האפשרות לקחת לידיו את האחריות על חייו, לשחרורו מפחדיו ומסבלותיו וממה שאוחז בו. מרחב העבודה מאפשר להתבונן, ולחקור יחד עם התלמידים את השפה אותה הם מדברים, את המשמעות של השפה ואת הדרך בה הם רואים וחווים את החיים (יחסים, דינאמיקות, תפיסות עולם, הצלחה, אהבה, אכזבה, כשלון, יושר, ויצירתיות) מתוך תפיסה רחבה של ההון אנושי כולו, כלומר, מכלול הידע, הכישורים, היכולות והתכונות המאפשרות לאדם להשיג רווחה אישית, חברתית זהו תהליך של הקניית מודעות לתחושה, שפה, מחשבה והתניה וכלכלית בחייו העתידיים.

אימון בני נוער מתבונן על טיבה של ההקשבה והיצירתיות והתנאים שבהם הם משגשגים ומאפשרים חופש בגיל ההתבגרות באמצעות שפה, תודעה ותחושות גוף. תקופת הנערות הינה תקופה סוערת ומרובת קונפליקטים, בעיקר בשל היותה קו התפר הדק שבין הילדות לבגרות. מצד אחד מוטלת על בני הנוער אחריות רבה המשייכת אותם לעולם המבוגרים, ומצד שני אפשרות הבחירה שלהם מוגבלת והם עדיין נתונים ליחסי מרות. תקופה קריטית זו מעצבת את המנגנונים שעם הזמן יהפכו לדרך התנהלות קבועה. אימון בני נוער מאפשר לגעת בזמן אמת במנגנון המתהווה, ולהשפיע באופן יסודי ועמוק על מהלך חייהם של אנשים צעירים בתחילת דרכם. היצירתיות היא המתנה הגדולה ביותר של התבונה האנושית. ככל שמורכבותו של העולם גדלה כן עלינו להיות יצירתיים יותר כדי לעמוד באתגריו, על אחת כמה וכמה בגיל הילדות שבו אנו גם חסרי אונים. הרצון למצוא מענה לצורך הקיים של בתי הספר לחינוך אחר, חינוך מאפשר, דיאלוגי ואישי, הנשען על ריבוי אינטליגנציות, שהוא גם פיזי וגם מילולי, גם רגשי וגם אנליטי המתאים לצורכיהם המגוונים של התלמידים, ושיש בו הקשים רלוונטיים ומשמעותיים לחיי היום יום שלהם, הן החברתיים והן הלימודים מהווה את מטרת העל של התכנית.

שיטת העבודה נועדה לאמן בני נוער להיות אנשים משמעותיים, נינוחים ומאוזנים המפיקים תוצאות משמעותיות בדרך נינוחה ומכבדת. אנחנו מאמינים באיזון בין תחומי החיים השונים, וליחסים בין אישיים מספקים ואוהבים.

מטרות התכנית

1. תוצאות ותהליך טרנספורמציה אישי – תהליך אימון קבוצתי ואישי איכותי המאפשר צמיחה והתפתחות בכל תחומי החיים, בו יוכלו נערים ונערות לקדם ולהשיג מטרות ברמה האישית, החברתית, משפחתית

2. מסע להכרות והבנה של מי שאת\ה – לאפשר לבני נוער תהליך מובנה להבנה ולמידה של המנגנונים הספציפיים שמפעילים אותם, מתוך ידיעה ולימודית. שכשאדם ער לעצמו הוא ער לעולם כולו.

3. יחסים – הקניית מודעות ושפה (אינטלקטואלית ורגשית), עניין וסקרנות במפגש שבין הנער/ה לעולם שסביבו: הבינאישי, ההישגי, הרגשי,

4. מרחב למידה איכותי, קשוב, הרמוני ומכבד המאפשר שקט פנימי ורווחה אישית להיות ולפעול. מרחב בו יוכלו בני הנוער לבטא את האיכות הגדולה שלהם, לגלות מי הם, מה הם רוצים ולפעול בכיוון לשם.

5. אחריות ושחרור ממה שאוחז בנו – התכנית מאפשרת לנער\ה להתבונן על האפשרות לקחת לידיו את האחריות על חייו, לשחרורו

6. חיבור רגשי והתמודדות – התמודדות עם קונפליקטים, הרגלים, ורגשות מאמללים (כעס, תסכול, דחייה, חרדה, דיכאון, בדידות, פחד מכישלון) שבאים לידי ביטוי במציאות (בהוויה, תכונות אופי, איכות

7. רכישת כלים ומיומנויות: בהתבוננות והקשבה, שפה ובתקשורת, המנטאלי והרוחני מפחדיו ומסבלותיו וממה שאוחז בו. התקשורת, יחסים בינאישיים, תוצאות והישגים). הרגלי למידה וחשיבה יצירתית, יזמות, אחריות וניהול עצמי.

הפורמט

בתי ספר תיכון: (מינימום) 20 תלמידים | 12 מפגשי קבוצה שבועיים, למשך שעה וחצי (שני שיעורים רצופים) | 6 מפגשי אימון אישי לכל תלמיד..

צוות המאמנים

שוקי אורבך ° הילית סטריקובסקי ° ארנון יפה ° אינס בלס ° הילה שגן ° לין סלומון ° גלית סרן ° שירן גולן ° מורן סימנא קליין ° אירה פינטו °

נשמח לשמוע מכם

חוויות

"היום אני מבינה כמה אני יותר מודעת לעצמי, למה שקורה סביבי, הכל נראה לי הרבה יותר פשוט. ממש התחברתי לעצמי, תודה על הכל !"

"הצלחתי להבין ולהכיר את עצמי כמו שאף פעם לא חוויתי, אני מרגיש כאילו פירקתי והרכבתי את כל החלקים שלי ביחד, אני הגרסה המשודרגת של עצמי. אני מרגיש  יותר שלם, ממוקד וחזק,...

"למדתי המון על מערכת היחסים עם אמא שלי, והבנתי שהיא הכי דואגת לי והכי חשובה לי. התקרבנו מאוד בזכות התהליך, ואני הרבה יותר רגועה וטוב לי"

"פתאום הבנתי כמה הייתי תקוע, ועצבני ובודד. פתאום יש לי חברים, למדתי להתקרב  וזה ממש משנה את הכול"

"אני מרגיש שממש השתניתי, פתאום הכל הרבה יותר ברור לי, למדתי לדאוג לעצמי, למדתי לדבר על דברים שחשובים לי וגיליתי שממש מקשיבים לי"

"הפסקתי להאשים אחרים והבנתי שהכל תלוי בי ושאני יכולה לשפר את המצב שלי, גם בלימודים וגם בבית."

"הבנתי שמערכת היחסים שלי עם אבא שלי תקועה ולמדתי להתקרב אליו במקום כל הזמן לכעוס. זה הוריד לי המון מתח בחיים, אני מרגיש פתוח וחופשי יותר. תודה על הכל "

"במקום לשקוע בעצבות, אני מעכלת דברים וחושבת על זה בצורה הרבה יותר בוגרת מאשר פעם, זה מעורר אותי, למדתי להתמודד עם כישלון ואני חושבת יותר על הדרך ופחות על התוצאה הסופית. בעקבות זה הציונים שלי ממש השתפרו ואני יודעת שאני יכולה  הרבה...
WordPress Video Lightbox Plugin